Politicky korektní neomarxisté a notoričtí užívači života v libertariánském hnutí v ČR aneb Martin Pánek a Urzovci
Co je dnes libertariánské hnutí v ČR? Tvoří ho tři větve: pravicoví libertariáni, politicky korektní neomarxisté a lidé, kteří si chtějí užívat (užívači). Politicky korektní neomarxisté jsou zastoupeni panem Martinem "Dolfem" Pánkem (původně jsem se domníval, že tento se zmocnil i Mises.cz, naštěstí se tak nestalo), jejich neformálním vůdcem, dále tuto větev tvoří B. Žídek, B. Teichmann, L. Kubec a M. Numerato a možná i další. Za pomýlence považuji i J. Skalu a R. Kříže. Tyto lze je charakterizovat takto: poukazování na rozdíly mezi národy (rasami) je nepřípustné anebo zanedbatelné (ty rozdíly zde samozřejmě jsou a jsou i uvnitř národů a ras, stačí se podívat z okna anebo si pohovořit s pár lidmi, tito lidé tedy staví přímo na lži), z toho automaticky dedukují, že ten, kdo takové rozdíly činní, je automaticky minimálně Hitler. Následují koláže, obviňování z rasismu, fašismu, nevyžádané maily atd. Prostě standartní fašistické metody. To, že někdo uznává rozdíly mezi národy a rasami vůbec neznamená, že podporuje násilí na druhých anebo tímto násilím někomu vyhrožuje. Představte si, že znáte pana Vomáčku a ten nemá rád třeba Rusi. Páchá díky tomu nějaké násilí? Ne nepáchá. Pan Vomáčka dále odmítá Rusům pronajímat byt, nekupuje ruské výrobky a nechce ve svém obchodě Rusi obsluhovat. Kritizuje Rusi, kde to jde a plive na jím vlastněný portrét presidenta Putina. Páchá tak nějaké násilí? Já doposud žádné nevidím, slyším jen ryk Pánka a spol. Tito lidé by samozřejmě proti panu Vomáčkovi (jistě v případě Rusů ne, ale v případě jiných národů ano) použili násilí, aby si vynutili správný lidově demokratický postoj. Další specialitou těchto neomarxistů je svoboda pohybu. Všichni imigranti mají právo se přestěhovat a hotovo. Že tak vzroste útok na majetková práva domácích pracujících a podnikatelů je vůbec nezajímá. A jistě že tento útok vzroste: imigranti totiž budou vyžadovat sociální dávky, bydlení, kurzy, neziskovky a podobně, což zaplatí právě domácí pracující a podnikatelé. Zní vám to libertariánsky? Mne tedy vůbec ne. Být za větší narušení majetkových práv jiných, není rozhodně libertariánské. Svoboda imigrovat neexistuje, existuje jen svoboda imigrovat na něčí majetek se souhlasem jeho vlastníka. Ovšem o této problematice jsem zde již několikrát psal, čtenář si může tyto články přečíst. Často nemají tito "libertariáni" rádi některé věci od M. N. Rothbarda a nesnáší H. H. Hoppeho. Tuto větev libertariánů nelze rozhodně za libertariány označit, jsou to politicky korektní neomarxisté.
Druhou větví jsou notoričtí užívači života. Jejich nechtěným představitelem je pro mne Urza (Poznámka: nutno říci, že poté, co jsem četl jednu dodatečnou diskusi na toto téma na Stokách, vyplynulo, že Urza si je následujícího problému sám vědom a přímo napsal: "Naopak když mě na soukromé silnici bude někdo legitimovat či kontrolovat v souladu se smlouvou (předpisy majitele silnice), neřeknu ani popel.", což kvituji s povděkem a omlouvám se mu, i když ten styl psaní není dle mého úplně šťastný, a právě především o to mne šlo - viz dále). Takový notorický užívač života jede takhle přes obec 180 km/h a je chycen policajty, zaplatí pokutu, to ho naštve a napíše o tom příspěvek do "Stok svobodného přístavu". Je pravda, že to jistý význam má, člověk nemá prostě vůbec žádný vliv na tvorbu těchto pravidel, kvůli násilné monopolizaci má jen omezené možnosti konkurence, což vede k tomu, že státní policajti se chovají jako monopolisté. ALE rozhodně to neznamená, že na soukromé silnici bude moci takový libertin jezdit 180 km/h přes obec. Dost možná, že bude chycen soukromými policajty a dostane pokutu ještě větší. A dobře mu tak. Protože to někteří nepochopili tak ten příklad se 180 km/h za hodinu je čistě ilustrativní. Neříkám tím, že Urza takhle někde jel. Urza ale například napsal něco v podobném duchu, a to toto: "Není to tak dlouho, co nám ministr Ťok a jeho pohůnci redefinovali zákaz vjezdu pro nákladní automobily; a už zase vystrkují rohy s návrhy dalších prvků silniční buzerace. V první řadě se jedná o povolení uniformovaným opicím zabavovat techničáky přímo na místě v případě, že se jim budou zdát příliš sjeté pneumatiky, rozbitý výfuk, rozbité čelní sklo, promáčknutí karoserie, poškozená kola, sjeté brzdové destičky a mraky dalších věcí; a protože hlavní slovo má v daném případě orgán, který je zároveň žalobcem i soudcem, řidič si může stěžovat až zpětně, jenže v danou chvíli se ocitne bez auta, jedná se o úžasný buzerační nástroj policejního nátlaku: „Žádné správní řízení, zaplať pokutu na místě, nebo…“ (http://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=161). Byla by chyba si myslet, že na soukromých silnicích budete moci jezdit v nějakém šrotu! A ano, pokud je to ve svobodně dohodnutých podmínkách používání soukromé komunikace, tak klidně budete muset jít pěšky a stěžovat či se soudit až zpětně. Pokud z výše uvedeného ne úplně šťastného Urzovo psaní nějaký čtenář vydedukuje (příznačné je to pro web D-Fens), že bezstátí na silnici znamená větší bordel, tak to nemusí být vůbec pravda. Zamyslete se třeba nad opilci, feťáky a bezdomovci, ti se nalézají buď na opuštěném majetku anebo na veřejném majetku, na neopuštěném soukromém majetku je najdete mnohem méně častěji. Tam se k nim chovají prostě i dnes přísněji než na veřejném (ne)majetku, a to i když jim Šabatisté dýchají na záda. Na této větší přísnosti rozhodně není nic špatného. Pokud to někomu vadí, tak patří do větve libertariánů, které lze označit za libertariány jen částečně, spíše jde o jisté libertiny. A ti nám zřejmě nebudou v budoucnosti moc platní, nejspíše s námi půjdou jen těch pár kroků, které jim stojí v cestě k jejich snům.
Proč jsem na toto nepřišel dříve? Některé věci vyplavaly na povrch až teprve před časem, příkladem je migrace. Že je něco problematického s Dolfem Pánkem jsem věděl už dříve. U Urzi mne něco nesedělo, ale nedokázal jsem to popsat. Hodně pomohly v orientaci články a překlady T. Macháčka a stránky http://www.svobodny-svet.cz/.